Проведено внутрішню оцінку якості надання соціальних послуг у Комунальній установі «Центр надання соціальних послуг Глобинської міської ради»
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 №449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 №904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», наказу Міністерства соціальної політики України від 23.06.2020 №429 «Про затвердження Класифікатора соціальних послуг» в Комунальній установі «Центр надання соціальних послуг Глобинської міської ради» з 2 травня по 28 червня 2024 року було проведено внутрішню оцінку якості надання соціальної послуги у відділеннях: соціальної допомоги вдома за місцем проживання, соціальної роботи, натуральної допомоги та соціальної адаптації за період з 21 лютого 2022 року по 01 січня 2024 року.
Наказом директора центру від 02.05.2024 року № 261-ОД «Про проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг» було створено комісію з проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг, призначено відповідальних осіб та затверджено План заходів по проведенню внутрішньої оцінки якості соціальних послуг.
Підставою для проведення оцінки якості соціальних послуг є здійснення планового контролю та враховані рекомендації експертів, отриманих під час реалізації в Полтавській області проєкту Програми ООН із відновлення та розбудови миру «Удосконалення системи соціальної роботи та надання соціальних послуг».
В ході внутрішньої оцінки застосовувалися такі методи:
- Анкетування отримувачів соціальних послуг.
2. Спостереження за процесом надання соціальних послуг.
3. Проведення самооцінки персоналу, що безпосередньо надає соціальні послуги (соціальних робітників, фахівців із соціальної роботи, фахівця із соціальної допомоги вдома, соціального працівника).
4. Вивчення документації.
При проведенні внутрішньої оцінки якості соціальних послуг застосовувались показники якості соціальних послуг такі як: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувачів соціальних послуг, професійність.
Комісія працювала відповідно до затвердженого плану заходів щодо проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг, які надаються комунальною установою.
Соціальні послуги у відділенні соціальної допомоги вдома за місцем проживання
Для проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома комісією застосовувались показники якості соціальної послуги догляду вдома, наведені у додатку 4 Державного стандарту догляду вдома.
Відділенням соціальної допомоги вдома надано послуг :
в 2022 році 568 особам, або 100% від виявлених.
в 2023 році 589 особам, або 100% від виявлених.
Отримувачі послуги догляду вдома отримують послуги відповідно до визначених потреб 2,3,5 разів на тиждень.
З метою вивчення зворотньої думки отримувачів соціальної послуги догляду вдома проводиться моніторинг, що включає проведення анкетування отримувачів соціальної послуги, їх законних представників, аналіз відгуків щодо організації та надання соціальної послуги. Для вивчення думки щодо якості надання послуг, які надаються відділенням соціальної допомоги вдома, проведено анкетування 100 отримувачів соціальної послуги догляду вдома. Метою анкетування є отримання об’єктивної інформації, необхідної для оцінки та поліпшення якості надання соціальної послуги вдома, вивчення реального стану соціального обслуговування відділенням соціальної допомоги вдома. В анкетуванні взяли участь 100 осіб - люди похилого віку від 60 до 95 років та особи з інвалідністю, одержувачі соціальної послуги "догляд вдома" задоволені тим, як працюють соціальні робітники та фахівці відділення.
Спостереження за процесом надання соціальної послуги догляду вдома відбувається шляхом планових чи оперативних перевірок роботи соціальних робітників, які фіксуються в довідках перевірки. У звітному періоді складено: 2022 рік – 37 довідок, 2023 рік – 43.
Заходи, що складають зміст соціальної послуги догляд вдома, надаються соціальними робітниками відповідно до індивідуального плану та згідно графіка надання соціальної послуги. З кожним отримувачем укладено договір та складено індивідуальний план, який ґрунтується на результатах комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги.
Самооцінка працівників відділення (53 соціальних робітника, 1 фахівець соціальної роботи, 1 фахівець із соціальної допомоги вдома), залучених до надання соціальної послуги, здійснюється відповідно до анкети з метою визначення психологічного клімату у колективі, ефективності управління. Результати проведеної самооцінки обговорено на виробничих нарадах.
За результатами самооцінки під час анкетування встановлено :
- соціальні робітники – це жінки;
- стаж роботи в соціальній сфері становить: 17 робітників – до 5 років, 11 робітників – до 10 років, 25 робітників – більше 10 років;
- більшість соціальних робітників мають середню спеціальну або середню освіту;
- з 53 соціальних робітників 29 осіб обрали свою професію свідомо, маючи на меті допомагати людям;
- 38 надавачам соціальної послуги подобається в роботі можливість спілкування з людьми. Це свідчить про відповідність психологічного настрою працівника обраній професії, адже одна із основних потреб отримувачів послуг – це спілкування;
- 44 соціальних робітника, а це переважна більшість, вважають за необхідне підвищувати свій професійний рівень, що свідчить про їх бажання надавати більш якісні послуги, удосконалювати фаховість.
Свій професійний рівень працівники відділення підвищують на щомісячних виробничих нарадах, що свідчить про належну організацію роботи завідувачем, а також згідно графіків навчання в Полтавському обласному центрі соціальних служб обласної військової адміністрації та ін.
Під час моніторингу проведено огляд документації відділення соціальної допомоги вдома. На всіх отримувачів соціальної послуги "догляду вдома" сформовані особові справи, які містять документи, що відповідають постанові Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 №.587 «Про організацію надання соціальних послуг» (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів № 687 від 13 червня 2024).
Таким чином, оцінка результатів аналізу опитування і спостереження отримувачів соціальної послуги догляду вдома показує позитивну тенденцію у процесі надання соціальної послуги догляду вдома, задоволення індивідуальних потреб отримувачів соціальної послуги, дотримання вимог й показників забезпечення якості, встановлених у Державному стандарті догляду вдома.
Для проведення оцінки якості соціальної послуги догляду вдома застосовувалися кількісні та якісні показники.
Кількісні показники:
- кількість скарг та результати їх розгляду (у розрахунку на 100 отримувачів соціальної послуги ) - 2022 рік - 1 скарга, 2023 рік – 0 скарг;
- кількість подяк становить: 2022 рік - 1 подяка, 2023 рік – 20 (з них 6 колективних);
- кількість отримувачів соціальної послуги, яким надано соціальну послугу – 2022 рік - 568 осіб, 2023 рік - 589 ;
- кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги ( % від загальної кількості звернень) – 100%;
- кількість працівників, які мають відповідну фахову освіту (%) – 98 %;
- кількість працівників, які підвищили рівень кваліфікації ( %): в період 2022 – 2023 рр. - 98 %;
- періодичність здійснення моніторингу якості надання соціальної послуги проводиться щорічно з метою визначення стану потреби населення в соціальній послузі «догляд вдома», звіт про проведену роботу подається до відділу соціального захисту та охорони здоров’я Глобинської міської ради.
Якісні показники:
- адресність та індивідуальний підхід
- результативність
- своєчасність
- доступність та відкритість
- повага гідності отримувача соціальної послуги
- професійність.
Адресність та індивідуальний підхід: соціальна послуга догляду вдома надається після здійснення первинного комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги. Індивідуальний план обов’язково складається за участю отримувача соціальної послуги у двох примірниках, підписується отримувачем соціальної послуги та надавачем соціальної послуги. Один примірник індивідуального плану надається отримувачу соціальної послуги. Особові справи отримувачів соціальних послуг – 2022 рік (568отримувачі - 100%), 2023 рік (589 отримувачів – 100%), містять індивідуальні плани надання соціальних послуг. У всіх справах індивідуальний план переглядається через місяць з початку надання соціальної послуги та надалі один раз на рік (на півроку) згідно до Державного стандарту догляду вдома (із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики №335 від 16.06.2021). А також у деяких індивідуальних випадках індивідуальний план переглядається за зверненням отримувача соціальної послуги з метою коригування заходів в межах соціальної послуги.
Оцінка якості показника адресність та індивідуальний підхід відповідає статусу «добре».
Результативність: згідно проведеного анкетування, 92 (92%) опитаних отримувачів соціальних послуг задоволені якістю надання соціальної послуги догляду вдома, 7 (7%) опитаних задоволені частково, 1 (1%) опитаний незадоволений. В результаті опитування переважна більшість отримувачів соціальної послуги відзначили позитивні зміни в емоційному, психологічному та фізичному станах. Скарг, зауважень щодо якості надання соціальної послуги в процесі опитування не надходило. Отримувачі соціальної послуги знають свої права та обов’язки, як отримувачі соціальної послуги.
Оцінка якості показника результативність відповідає статусу «добре».
Своєчасність: після прийнятого рішення відділом соціального захисту та охорони здоров’я Глобинської міської ради про надання соціальної послуги, фахівцями відділення соціальної допомоги вдома за місцем проживання, протягом трьох робочих днів, проводиться комплексне визначення індивідуальних потреб.
Результати визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги є підставою для складання індивідуального плану та укладання договору про надання соціальної послуги догляду вдома.
Через місяць з дня початку надання соціальної послуги догляду вдома фахівцями відділення переглядається індивідуальний план, надалі один раз на рік (на півроку).
Протягом 5 днів з дня прийняття рішення про надання соціальної послуги догляду вдома укладається договір про її надання, який підписується у двосторонньому порядку. Строки та періодичність надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі та надаються згідно графіків. Підопічні в анкетуванні 99 (99%) зазначили, що надання соціальної послуги «догляд вдома» відбувається своєчасно.
У 2022-2023 роках порушення термінів оформлення документації для надання соціальних послуг у відділенні соціальної допомоги вдома відсутні.
Оцінка якості показника своєчасність відповідає статусу « добре».
Доступність та відкритість: відділення соціальної допомоги вдома за місцем проживання, розташоване в приміщенні, яке знаходиться в центрі міста із зручним транспортним сполученням. Біля входу до центру встановлений пандус, що є необхідним для осіб з обмеженими фізичними можливостями. Приміщення відповідає частково санітарними вимогам та забезпечено безперебійним водопостачанням та водовідведенням, освітленням, опаленням, внутрішніми туалетами (один з яких облаштований для відвідування особами з інвалідністю). Кабінет відділення соціальної допомоги вдома за місцем проживання знаходиться під №3, біля кабінету, на стіні знаходиться табличка з зазначеною назвою відділення з шрифтом Брайля, що є позитивним фактором.
У кабінеті відділення соціальної допомоги вдома розташована зона для прийому відвідувачів, що відповідає основним засадам зручності для отримувачів та прозорості роботи відділення. Сектор очікування обладнано місцями для сидіння на 1 особу.
В коридорі приміщення знаходиться зручна зона очікування: рецепція, крісла, журнальний столик, декілька стільців, великі квіти (живі) у вазонах. На журнальному столику містяться буклети та інші інформативні документи з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг.
В старостинських округах Глобинської територіальної громади постійно розповсюджуються буклети та інформаційні картки про порядок надання соціальної послуги догляд вдома для поінформованості населення. Систематично висвітлюється інформація про роботу відділення на офіційному сайті Глобинської міської ради (сторінка Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг Глобинської міської ради») та фейсбук сторінці установи.
Протягом звітного періоду проводилася інформаційно-роз’яснювальна робота серед жителів громади (інформування, буклети, анкети тощо).
Оцінка якості показника доступність та відкритість відповідає статусу «добре».
Повага до гідності отримувача соціальної послуги: на підставі аналізу проведеного анкетування отримувачів соціальної послуги результати показали високий рівень задоволеності отримувачів соціальної послуги щодо ставлення до них надавачів соціальної послуги догляду вдома 96 (96%). Працівники відділення соціальної допомоги вдома за місцем проживання ввічливо та коректно ставляться до підопічних під час виконання своїх посадових обов’язків, дотримуються конфіденційності в роботі. На адресу центру та відділення надходять листи подяк та телефонні дзвінки зі схвальними відгуками від отримувачів соціальної послуги про гідне ставлення соціальних робітників та задоволення їх потреб.
Оцінка якості показника доступність та відкритість відповідає статусу «добре».
Професійність: штат відділення соціальної допомоги вдома за місцем проживання сформовано відповідно до вимог чинного законодавства з урахуванням спеціалізації: завідувач відділення, фахівець із соціальної роботи І категорії, фахівець із соціальної допомоги вдома, 57 соціальних робітників (фактично працює 54).
Посадові інструкції затверджені згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників "Випуск 80" "Соціальні послуги" .
Всі працівники відділення соціальної допомоги вдома ознайомлені з посадовими інструкціями та з правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг Глобинської міської ради». Щороку організовано проходження медичних оглядів. В особових справах містяться документи про освіту.
Протягом 2023 року фахівця із соціальної роботи було включено до складу мультидисциплінарної команди паліативного догляду, та здійснено виїзди в населені пункти старостинських округів:
Лютий - с.Бориси, с.Яроші, с.Бабичівка.
Березень – с.Бабичівка, с. Устимівка, с. Яроші, с. Пироги, с. Опришки.
Квітень – с.Манжелія, с. Бабичівка, с. Устимівка, с. Опришки.
Травень – с. Бориси.
Червень – с. Жуки.
Липень – с.Яроші, с. Бориси.
Протягом 2023 року працівники відділення координували роботу робітників задіяних на суспільно-корисні роботи з надання заходів соціальної послуги натуральна допомога.
Всі соціальні робітники, які надають соціальну послугу догляду вдома, забезпечені спецодягом та засобами індивідуального захисту (халати – 100%, взуття (чоботи) – 100%, господарські сумки – 100%, велосипеди – 100%, антисептики – 100%, захисні маски – 100%, гумові рукавички – 100%,). Працівники відділення в повному обсязі забезпеченні засобами канцелярії. Матеріально-технічна база хороша. Відповідно до затвердженого кошторису установи працівникам відділення виплачуються надбавки за складність та напруженість в роботі, щомісячна премія .
Оцінка якості показника професійність відповідає статусу «добре».
Узагальнення статусів показників
Кількісні показники |
Від 80% до 100% («добре») |
Від 51% до 79%(«задовільно») |
Від 0% до 50% («незадовільно») |
Кількість подяк ( у розрахунку на 100 отримувачів соціальної послуги) |
- |
«задовільно» |
- |
Кількість отримувачів соціальної послуги, яким надано соціальну послугу догляд вдома |
«добре» |
- |
- |
Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги ( % від загальної кількості звернень) |
«добре» |
- |
- |
Кількість працівників, які мають відповідну фахову освіту (%) |
«добре» |
- |
- |
Кількість працівників, які підвищили рівень кваліфікації (%) |
«добре» |
- |
- |
Кількісні показники |
Від 0% до 20% («добре») |
Від 21% до 50% («задовільно») |
Від 51% до 100% («незадовільно») |
Кількість скарг та результати їх розгляду |
«Добре» |
|
|
Якісний показник |
Статус |
||
«добре» |
«задовільно» |
«незадовільно» |
|
від 80% до 100% |
від 51%до 79% |
від 0% до 50% |
|
Адресність та індивідуальний підхід |
«добре»
|
- |
- |
Результативність |
«добре»
|
- |
- |
Своєчасність |
«добре»
|
- |
- |
Доступність та відкритість |
«добре»
|
- |
- |
Повага до гідності отримувача |
«добре»
|
- |
- |
Професійність |
«добре»
|
- |
- |
Оцінка якості соціальної послуги в цілому
узагальнений статус |
рекомендації по роботі з суб’єктом , що надає соціальну послугу |
«добре»
|
Продовжувати роботу з суб’єктом |
«задовільно» |
- |
«незадовільно» |
- |
Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників якість соціальної послуги догляд вдома відповідає встановленому рівню – « добре».
Соціальні послуги у відділенні соціальної роботи
За період з 21.02.2022 по 01.01.2023 року у відділенні отримали соціальні послуги 114 осіб. З 01.01.2023 по 01.01.2024 року - 128 .
Комісією для проведення внутрішньої оцінки якості соціальної послуги використовувались такі методи оцінки: опитування, співбесіди, анкетування, спостереження за процесом надання соціальної послуги, аналіз звернень. В опитуванні взяли участь 62 отримувача соціальних послуг.
Спостереження за процесом надання соціальних послуг провідним фахівцем із соціальної роботи проводилось згідно затвердженого графіку, за результатами встановлено:
- фахівець оцінює потреби отримувачів соціальних послуг та визначає перелік соціальних послуг ;
- формує та подає документи відділу соціально захисту та охорони здоров’я щодо необхідності соціальних послуг для прийняття відповідного рішення;
- проводить перегляд особових справ отримувачів соціальних послуг, перегляд індивідуальних планів, аналіз та їх корегування, проводить складання актів оцінки потреб;
- надає комплекс заходів отримувачам соціальних послуг відповідно до планів роботи в телефонному режимі та в приміщенні відділення (проведення бесід, надання консультацій, інформування, допомога в оформленні документів, соціальних допомог тощо);
- веде документацію відповідно вимог державних стандартів;
- проводить відвідування отримувачів соціальних послуг за їх місцем проживання;
- дотримується конфіденційності в роботі;
- приймає участь в навчальних вебінарах;
- підвищує професійний рівень.
Під час спостереження за роботою практичного психолога, встановлено:
- своєчасність проведення перегляду індивідуальних планів отримувачів соціальної послуги «Консультування»;
- вжиття заходів щодо надання різного виду психологічної допомоги отримувачам соціальних послуг у відділенні;
- ведення документації відбувається відповідно вимог державних стандартів;
- забезпечується дотримання вимог інструкцій з діловодства спеціалізованої служби первинного соціально-психологічного консультування;
- дотримання конфіденційності в роботі;
- приймає участь в навчальних вебінарах;
- постійно підвищує професійний рівень.
Працівники відділення соціальної роботи, які безпосередньо надають соціальну послугу, провели самооцінку своєї діяльності. Згідно результатів анкетування щодо проведення самооцінки слід зазначити наступне:
- вік працівників відділення від 26 до 45 років;
- працівники відділення жіночої статі;
- середній стаж роботи працівників відділення у соціальній сфері становить понад 4 роки.
Протягом 2022- 2023 років працівники успішно підвищували свій рівень кваліфікації та отримували відповідні сертифікати.
Працівники відділення «добре» орієнтуються у наданні соціальних послуг іншими відділеннями; свою роботу у напрямку проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення громади виконують в повній мірі, використовуючи інноваційні форми роботи; постійно підвищують свій рівень професійних знань, в тому числі шляхом самоосвіти.
Висновки анкетування:
Згідно проведеного анкетування більшість отримувачів соціальних послуг залишились задоволеними якістю та доступністю надання соціальних послуг, комплексним підходом в наданні послуг, ставленням до себе спеціалістів відділення.
Слід зазначити, що більшість отримувачів соціальних послуг відзначили увагу та небайдужість працівників відділення соціальної роботи до їх потреб, повагу до особистих переконань, безпеку під час отримання послуг, дотримання вимог щодо конфіденційності особистої інформації та висловили свою довіру як на сьогоднішній день, так і на майбутнє. Така оцінка є однією з найважливіших складових оцінки діяльності відділення соціальної роботи Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг Глобинської міської ради».
Відповідно до розпорядження міського голови від 17 лютого 2021 року №89/02-05-АГП «Про мобільну бригаду соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі», при відділенні соціальної роботи було створено вищезазначену мобільну бригаду. Мобільна бригада працює відповідно затвердженого Графіку роботи, який затверджується кожного року. З 21 лютого 2022 по 1 січня 2024 року мобільною бригадою соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі , здійснено 156 виїзди в 19 старостинських округи Глобинської громади та проведено інформаційно-роз’яснювальну роботу з метою попередження негативних явищ насильства. Проведено 9 заходів в Кременчуцькому районному секторі №1 філії державної установи «Центр пробації в Полтавській області» та 12 в Глобинському управлінні Кременчуцької філії Полтавського обласного центру зайнятості ( 133 учасників заходів).
У звітному періоді до Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг Глобинської міської ради» надійшло 96 повідомлень про випадки насильства. Згідно них здійснено виїзди мобільної бригади за місцем проживання/перебування постраждалих осіб та надано психологічну консультацію, інформаційні матеріали, роз’яснення щодо можливості отримання соціальних послуг в центрі. 33 особи стали отримувачами соціальної послуги «Консультування», «Соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах», якими в ході отримання соціальних послуг виконувалися індивідуальні плани.
Рішенням виконавчого комітету Глобинської міської ради від 4 червня 2021 року № 115 створено спеціалізовану службу первинного соціально-психологічного консультування осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі. З 21 лютого 2022 по 1 січня 2024 року до спеціалізованої служби за психологічною підтримкою звернулось 71 особа, які отримали психологічну підтримку та консультацію практичного психолога, допомогу інформаційного, правничого характеру щодо того, як знайти безпечний вихід із складної життєвої ситуації.
При відділенні соціальної роботи працює «консультативний кризовий телефон», послугами якого скористалось 119 осіб.
З метою інформаційно-просвітницької роботи серед населення та підвищення рівня обізнаності щодо випадків домашнього насильства розроблено плакати, буклети і пам’ятки відповідного напрямку та розповсюджено по старостатах Глобинської територіальної громади та установах м. Глобине. Проведено вуличні акції «Домашнє насильство під час війни», налагоджено співпрацю з Кременчуцьким районним сектором №1 філії державної установи «Центр пробацій в Полтавській області та з Глобинським управління Кременчуцької філії Полтавського обласного центру зайнятості».
При проведенні оцінки якості використовувалися такі методи оцінки: опитування отримувачів соціальних послуг або їх законних представників шляхом анкетування, спостереження за процесом надання соціальних послуг; бесіди/співбесіди з персоналом надавача соціальних послуг, вивчення документації надавача соціальних послуг, іншої документації, у тому числі звернень отримувачів соціальних послуг.
1. Кількісні показники:
кількість скарг і результати їх розгляду (у розрахунку на 100 отримувачів соціальної послуги) – скарги від отримувачів соціальної послуги відсутні;
кількість задоволених звернень за отриманням соціальної послуги (% від загальної кількості звернень) -100%;
чисельність працівників, які підвищили рівень кваліфікації (%) – 100%;
періодичність здійснення моніторингу якості надання соціальної послуги- один раз на рік;
відповідність встановлених показників якості (встановлюється шляхом здійснення моніторингу) – «добре».
адресність та індивідуальний підхід – для кожного отримувача послуги (100%) визначені потреби та складені відповідні індивідуальні плани (100%), в більшості випадків (96%) плани повністю відповідають потребам отримувача соціальної послуги, перегляд планів здійснюється своєчасно (98%) відповідно до вимог Державного стандарту;
Результативність:
результативність - покращення емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивні зміни у стані отримувача соціальної послуги в процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга не надавалася – 95%;
Своєчасність:
своєчасність – рішення про надання соціальної послуги приймається вчасно (100%), визначення потреб та складання індивідуального плану здійснюється з дотриманням термінів (100%), двосторонній договір підписується з кожним отримувачем вчасно (100%), а строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі (100%);
Доступність та відкритість:
доступність та відкритість –приміщення, в якому розташоване відділення соціальної роботи, відповідають частково санітарним нормам, доступ до приміщення обладнаний пандусом, інформація щодо діяльності відділення протягом 2022-2023 років висвітлювалася на сайті Глобинської міської ради, а також розміщені інформаційні матеріали в приміщенні Центру, наявні буклети та достатня кількість інших роздаткових матеріалів (100%), книга скарг та відгуків, пропозицій в наявності.
Повага до гідності отримувача соціальної послуги:
повага до отримувача – всі отримувачі соціальних послуг позитивно оцінили ставлення до них фахівців відділення (100 %), факти негуманних та дискримінаційних дій по відношенню до отримувачів соціальної послуги відсутні (100%), принцип конфіденційності на належному рівні – у всіх договорах передбачено збереження конфіденційної інформації щодо отримувачів соціальної послуги (100%) та не допускається розголошення працівниками інформації щодо підопічних стороннім особам (100%);
Професійність:
професійність – штатний розпис сформовано відповідно до чинного законодавства, кожний працівник відділення вчасно проходить медичний огляд та має медичну книжку, наради з питань надання соціальних послуг проводяться щотижня, всі працівники мають документ про освіту державного зразка відповідного рівня, працівники відділень протягом року проходили навчання та підвищення кваліфікації .
Кількісні показники |
Від 0% до 20% (незадовільно) |
Від 21% до 50% (задовільно)
|
Від 51% до 100% (добре) |
Кількість скарг і результати їх розгляду |
- |
- |
- |
Кількість задоволених звернень за отриманням соціальної послуги |
- |
- |
«добре» |
Чисельність працівників, які підвищили рівень кваліфікації |
- |
- |
«добре» |
Періодичність здійснення моніторингу якості надання соціальної послуги |
- |
- |
«добре» |
Відповідність встановлених показників якості |
- |
- |
«добре» |
Якісні показники |
Від 80% до 100% (добре) |
Від 51% до 79% (задовільно) |
Від 80% до 50% (незадовільно) |
Адресність та індивідуальний підхід |
«добре» |
- |
- |
Результативність |
«добре» |
- |
- |
Своєчасність |
«добре» |
- |
- |
Доступність |
«добре» |
- |
- |
Повага до гідності отримувача соціальної послуги |
«добре» |
- |
- |
Професійність |
«добре» |
- |
- |
Оцінка якості соціальних послуг, які надавалися відділенням соціальної роботи Комунальної установ «Центр надання соціальних послуг Глобинської міської ради»
Узагальнений статус |
Рекомендації по роботі з суб’єктом, що надає соціальну послугу |
«добре» |
продовжувати роботу з суб’єктом |
«задовільно» |
– |
«незадовільно» |
– |
Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників якість послуг відповідає встановленому рівню – «Добре».
Соціальні послуги у відділенні натуральної допомоги та соціальної адаптації
В ході роботи застосовувалися такі методи оцінки якості соціальних послуг «натуральна допомога», «соціальна адаптація».
1.Анкетування отримувачів соціальних послуг
2. Спостереження за процесом надання соціальних послуг.
3. Проведення самооцінки персоналу, що безпосередньо надає соціальні послуги «натуральна допомога», «соціальна адаптація» (фахівця соціальної роботи, соціального працівника, перукарів, швачки).
4. Вивчення відповідної документації .
Послугу натуральна допомога у 2022 році надано – 1482 особам або 100% від виявлених, у 2023 році – 2076 особам, 100%.
Мультидисциплінарний підхід є інноваційним механізмом, що забезпечується мультидисциплінарною командою. Було здійснено виїзди в 17 старостатів громади та по місту Глобине, де надано послуг 213 особам та 7 послуг швачки.
При відділенні діяла служба «Соціальне таксі» для перевезення осіб та дітей з інвалідністю, які мають порушення опорно–рухового апарату та органів зору, інших осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах. Відповідно до поданих документів, які передбачені Положенням про службу «Соціальне таксі» послугою скористалося 33 особи.
При відділенні працював «Пункт прокату технічних та інших засобів реабілітації». Всього в пункті прокату налічувалося 287 одиниць засобів пересування (крісла колісні, ходунки, палиці, милиці пахвові, милиці ліктьові, стільці туалетні, ліжка). Згідно укладених договорів та на підставі медичних довідок лікувального закладу у звітному періоді послугами скористалися 239 осіб.
В Університеті третього віку протягом 2023 року працювали факультети «Дім, сад, город», «Правознавство», «Основи комп’ютерної грамотності», «Спортивно – оздоровчий», «Основи психології», « Охорона здоров’я літньої людини», « Історико – краєзнавчий», « Арт – терапевтичний». Навчанням охоплено 173 особи(м. Глобине – 101 особа, с. Пироги, С. Заможне, с. Манжелія – всього 72 особи). Заняття та заходи проводилися з залученням волонтерів із числа вчителів, лікарів, правознавців, поліції, культури, органів місцевого самоврядування та виконавчого комітету, ГО «Проліска», Проєкту «Зупинка Я», авторів книг про історію рідного краю.
До різних свят та визначних дат за участю слухачів проведені тематичні заходи, під час яких слухачі мали можливість проявити майстерність та навички в вокальному, танцювальному жанрі, авторській поезії. Підготовлені концертні програми до Дня Захисників і Захисниць України, Дня ліквідатора аварії на ЧАЕС, Дня людей похилого віку, Дня української хустки, Дня чоловіків.
За участю Християнської Української церкви проведено благодійні заходи, які складалися з бесіди, концертної програми та видачі продуктових наборів, для осіб, які перебувають в складних життєвих обставинах (одинокі, одинокопроживаючі, особи з інвалідністю, батьки, які виховують дітей з інвалідністю, члени сімей загиблих, члени сімей захисників України - 30 осіб, внутрішньо переміщені – 27 осіб.
З метою вивчення зворотньої думки отримувачів соціальної послуги проводиться моніторинг, що включає проведення анкетування отримувачів соціальної послуги, їх законних представників, аналіз відгуків щодо організації та надання соціальної послуги.
Для вивчення думки щодо якості надання послуг, які надаються відділенням, проведено анкетування 100 отримувачів соціальних послуг. Метою анкетування є отримання об’єктивної інформації, необхідної для оцінки та поліпшення якості надання соціальної послуги, вивчення реального стану соціального обслуговування відділенням натуральної допомоги та соціальної адаптації.
В анкетуванні взяли участь 100 осіб - люди похилого віку та особи з інвалідністю від 60 до 90 років, одержувачі соціальної послуги задоволені тим, як працюють працівники .
Під спостереженням були усі працівники відділення, або 100% фактично працюючих. Заходи, що складають зміст соціальної послуги натуральна допомога надаються перукарем та швачкою відділення відповідно до індивідуального плану надання соціальної послуги. З кожним підопічним укладено договір про соціальне обслуговування та складено індивідуальний план який ґрунтується на результатах комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги.
Самооцінка працівників відділення соціального працівника і перукаря, залучених до надання соціальної послуги здійснюється відповідно до анкети з метою визначення психологічного клімату у колективі, ефективності управління. Результати проведеної самооцінки обговорюються на виробничих нарадах.
За результатами самооцінки під час анкетування встановлено :
- працівники відділення – це жінки 100%;
- стаж роботи в соціальній сфері становить: фахівця із соціальної роботи 3 роки, соціального працівника до 3 років, перукаря - 20 років, перукаря на віддаленому робочому місці – 1 рік, швачка – до 2 років;
- працівники відділення обрали свою професію свідомо, маючи на меті допомагати людям;
- працівникам відділення подобається в роботі можливість спілкування з людьми. Це свідчить про відповідність психологічного настрою працівника обраній професії, адже одна із основних потреб отримувачів послуг – це спілкування;
- працівники відділення вважають за необхідне підвищувати свій професійний рівень, що свідчить про бажання працівників надавати більш якісні послуги, удосконалювати фаховість.
Працівники відділення підвищують свій професійний рівень за допомогою навчальних семінарів, вебінарів, навчання в Полтавському інституті економіки і права Університету "Україна". У відділенні постійно проводяться, наради з вивчення законодавчих актів, змін до них тощо.
Під час оцінки проведено огляд документації відділення.
На всіх отримувачів соціальної послуги сформовані особові справи, які відповідають вимогам Державного стандарту . Таким чином, оцінка результатів аналізу опитування і спостереження отримувачів соціальної послуги показує позитивну тенденцію у процесі надання, задоволення індивідуальних потреб їх отримувачів, дотримання вимог й показників забезпечення якості, встановлених Державними стандартами.
Для проведення оцінки якості соціальних послуги застосовувалися кількісні та якісні показники.
Кількісні показники:
- кількість скарг та результати їх розгляду (у розрахунку на 100 отримувачів соціальної послуги ) - 2 (усні) скарги;
- кількість подяк (у розрахунку на 100 отримувачів соціальної послуги ) становить позитивних відгуків;
- чисельність отримувачів послуг, у яких відбулося покращення емоційного, психологічного, фізичного стану за оцінкою мультидисциплінарної команди - 468 осіб.
- кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги натуральної допомоги ( % від загальної кількості звернень) – 100%;
- кількість працівників, які мають відповідну фахову освіту (%) – 99 %;
- кількість працівників, які підвищили рівень кваліфікації ( %) – 50 %.
Якісні показники:
Адресність та індивідуальний підхід: соціальні послуги надаються після здійснення первинного комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги. Індивідуальний план обов’язково складається за участю отримувача соціальної послуги у двох примірниках, підписується отримувачем соціальної послуги та надавачем соціальної послуги. Один примірник індивідуального плану надається отримувачу соціальної послуги. Особові справи отримувачів соціальних послуг (100%) містять індивідуальні плани надання соціальних послуг. У всіх справах індивідуальний план переглядається через місяць з початку надання соціальної послуги за зверненням отримувача та надалі по потребі згідно до Державних стандартів соціальних послуг.
Оцінка якості показника адресність та індивідуальний підхід відповідає статусу «добре».
Результативність:
Згідно проведеного анкетування, 100% опитаних отримувачів соціальних послуг задоволені наданням соціальних послуг. В результаті опитування усі отримувачі соціальної послуги відзначили позитивні зміни в емоційному, психологічному та фізичному станах. Скарг, зауважень щодо якості надання соціальної послуги в процесі опитування не надходило. Отримувачі соціальної послуги знають свої права та обов’язки, як отримувачі соціальної послуги. Оцінка якості показника результативність відповідає статусу «добре».
Своєчасність: після дати прийнятого рішення відділом соціального захисту та охорони здоров’я Глобинської міської ради про надання соціальної послуги, фахівець із соціальної роботи відділення протягом трьох робочих днів проводить комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб, що є підставою для складання індивідуального плану та укладання договору про надання соціальної послуги.
Через місяць з дня початку надання соціальної послуги фахівцем із соціальної роботи переглядається індивідуальний план, а надалі за потребою.
Протягом 5 днів з дня прийняття рішення про надання соціальної послуги укладається договір про її надання, який підписується у двосторонньому порядку. Строки та періодичність надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі та надаються згідно графіків. Отримувачі послуг в анкетуванні 100 (100%) зазначили, що надання соціальної послуги відбувається своєчасно.
Оцінка якості показника своєчасність відповідає статусу « добре».
Доступність та відкритість: розташування приміщення центру є вдалим, приміщення знаходиться в центрі міста із зручним транспортним сполучення. Біля входу до центру встановлений пандус, що є необхідним для осіб з обмеженими фізичними можливостями.
На дверях кабінетів є таблички з написом назви відділення та його нумерацією.
У кабінеті №1 розташована зона для прийому відвідувачів, що відповідає основним засадам зручності для отримувачів та прозорості роботи відділення, в кабінеті № 2 - безпосередньо надаються заходи – перукарська послуга та послуги швачки. Сектор очікування обладнано місцями для сидіння.
Забезпечено старостати буклетами, інформаційними картками, інформаційними листівками про роботу відділення та центру
Оцінка якості показника доступність та відкритість відповідає статусу «добре».
Повага до гідності отримувача соціальної послуги: на підставі аналізу проведеного анкетування отримувачів соціальної послуги результати показали високий рівень задоволеності отримувачів соціальної послуги щодо ставлення до них надавачів послуг. Працівники відділення ввічливо та коректно ставляться до підопічних під час виконання своїх посадових обов’язків, зберігають конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків. В книзі відгуків та пропозицій відділення отримувачі послуг записують доброзичливі відгуки на адресу працівників відділення.
Оцінка якості показника повага до гідності отримувача соціальної послуги відповідає статусу «добре».
Професійність:
Посадові інструкції працівників затверджені згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників "Випуск 80" "Соціальні послуги."
Всі працівники відділення ознайомлені з посадовими інструкціями та з правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг Глобинської міської ради». Кожний працівник відділення вчасно проходить медичний огляд та має медичну книжку, наради з питань надання соціальних послуг проводяться щотижня, працівники мають документ про освіту державного зразка відповідного рівня (99%), працівники відділень протягом року проходили навчання та підвищення кваліфікації (50%).
Оцінка якості показника професійність відповідає статусу «добре».
Узагальнення статусів показників
Кількісні показники |
21.02.2022 – 01.01.2024 |
Від 80% до 100% («добре») |
Від 51% до 79%(«задовільно») |
Від 0% до 50% («незадовільно») |
Кількість подяк ( у розрахунку на 100 отримувачів соціальної послуги) |
0, 6
|
- |
- |
- |
Кількість отримувачів соціальної послуги, яким надано соціальну послугу |
2022р. – 1482 осіб 2023р.- 2076 осіб
|
- |
- |
- |
Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги ( % від загальної кількості звернень) |
2022р. - 1482 звернень 2023р .-2076 звернень |
«добре» |
- |
- |
Кількість працівників, які мають відповідну фахову освіту (%) |
5 працівників мають відповідну фахову освіту (1 – навчається) |
«добре» |
- |
- |
Кількість працівників, які підвищили рівень кваліфікації (%) |
2 працівника у 2022 році підвищив рівень кваліфікації 3 працівника у 2023 році підвищили рівень кваліфікації |
_ |
- |
«незадовільно» |
Кількісні показники |
|
Від 0% до 20% («добре») |
Від 21% до 50% («задовільно») |
Від 51% до 100% («незадовільно») |
Кількість скарг та результати їх розгляду |
2 |
«Добре» |
_ |
_ |
Якісний показник |
Статус |
||
«добре» |
«задовільно» |
«незадовільно» |
|
від 80% до 100% |
від 51%до 79% |
від 0% до 50% |
|
Адресність та індивідуальний підхід |
«добре»
|
- |
- |
Результативність |
«добре»
|
- |
- |
Своєчасність |
«добре»
|
- |
- |
Доступність та відкритість |
«добре»
|
- |
- |
Повага до гідності отримувача |
«добре»
|
- |
- |
Професійність |
«добре»
|
- |
- |
Оцінка якості соціальної послуги в цілому
узагальнений статус |
рекомендації по роботі з суб’єктом , що надає соціальну послугу |
«добре»
|
Продовжувати роботу з суб’єктом |
«задовільно» |
- |
«незадовільно» |
- |
Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників якість соціальної послуги догляд вдома відповідає встановленому рівню – « добре».
У 2024-2025 роках планується проведення заходів, спрямованих на удосконалення процесу надання соціальних послуг, підвищення якості їх надання, та покращення роботи відділень, а саме:
1. Продовжувати підвищувати рівень кваліфікації спеціалістів, завідувачів відділень, в тому числі шляхом самоосвіти;
2. Проводити моніторинг та оцінювання якості надання соціальних послуг для забезпечення розвитку доступності, прозорості їх надання, стимулювання працівників, які надають соціальні послуги, до підвищення їх якості.
3. Фахівцям соціальної роботи підвищити рівень якості та забезпечити комплексний підхід в проведенні визначення потреб населення громади у соціальних послугах та їх результати направляти до відділу соціального захисту та охорони здоров’я Глобинської міської ради для відповідного реагування та прийняття рішень;
4. Удосконалювати механізми, форми інформування населення про порядок та підстави надання соціальних послуг відповідно чинному законодавству та Державним стандартам соціальних послуг через сторінку установи, в соціальних мережах тощо.
5. Відділеннями установи брати участь у пілотних проектах з метою залучення додаткових коштів для надання якісних та доступних соціальних послуг. Працювати над їх розвитком та застосування інноваційних підходів в процесі надання, вжити заходи щодо залучення коштів неурядового сектору, благодійних фондів тощо;
6. Розробити та оприлюднити інформаційні картки соціальних послуг.
Директор центру Світлана Грицай