Вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації
Дата: 23.09.2024 09:14
Кількість переглядів: 122
У статті 15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» зазначені вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації:
- документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію);
- текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами);
- документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;
- документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством;
- заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;
- рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству
- рішення про припинення юридичної особи, відокремленого підрозділу юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, має містити відомості про порядок та строк заявлення кредиторами своїх вимог, про персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків або серію та номер паспорта;
- установчий документ юридичної особи, положення, регламент, договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству;
- установчий документ юридичної особи (крім державного органу, органу місцевого самоврядування, юридичної особи, яка створена та діє на підставі модельного статуту) викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами. Справжність підписів на установчому документі юридичної особи, викладеному у письмовій формі нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.
- внесення змін до установчого документа юридичної особи оформляється шляхом викладення його в новій редакції;
- передавальний акт та розподільчий баланс юридичної особи повинні відповідати вимогам, встановленим законом. Справжність підписів нотаріально засвідчується з обов’язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів, крім випадків, передбачених законом.
- документи, видані відповідно до законодавства іноземної держави, повинні бути в установленому законодавством порядку;
- документ, викладений іноземною мовою, повинен бути перекладений на державну мову із засвідченням вірності перекладу з однієї мови на іншу або підпису перекладача в установленому законодавством порядку.
Найпоширеніші помилки:
- неповне заповнення полів реєстраційної заяви, викладення документів не державною мовою, відсутність нотаріального посвідчення справжності підписів, відсутність у рішенні про внесення змін до відомостей про юридичну особу рішення про надання повноважень особі щодо підписання нової редакції статуту, відсутність рішення про затвердження нової редакції статуту в рішенні про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться у Єдиному державному реєстрі (протоколі);
- невідповідність відомостей реєстраційної заяви та рішення
- невідповідність відомостей, зазначених у заяві, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах ;
- подання документів не в повному обсязі тощо.
- У разі недотримання вимог, встановлених законодавством, державний реєстратор
ВІДМОВЛЯЄ в проведенні державної реєстрації на підставах, що визначені в ст. 28 Закону.