Глобинська громада
Полтавська область, Кременчуцький район

Звітував міський голова

Дата: 17.03.2025 16:10
Кількість переглядів: 129

14 березня 2025 року Глобинський міський голова Станіслав Джусь, відповідно до частини сьомої статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», звітував перед територіальною громадою про свою роботу за минулий рік.  

Фото без опису

Не дивлячись на широко анонсовану на інформаційних ресурсах громади дату, місце і час відкритої зустрічі з громадянами, на жаль, до діалогу з міським головою приєдналася мінімальна кількість жителів населених пунктів Глобинщини.

Фото без опису

Підбиття підсумків розпочалося з виконання бюджету громади. Міський голова висловив вдячність усім сумлінним платникам податків, завдяки яким вдалося забезпечити стабільність міського бюджету. Завдяки чому місцева влада мала змогу спрямовувати кошти на захист і оборону територіальної цілісності України, вирішення пріоритетних завдань у галузі освіти, медицини, культури, житлово-комунального господарства.

Отже, виконання доходної частини бюджету Глобинської міської територіальної громади забезпечено на 545 млн. 864 тис. 464 грн. Це:

  • Податкові надходження - 396 млн. 850 тис. 324 грн.;
  • Неподаткові надходження - 31 млн. 204 тис. 358 грн.;
  • Міжбюджетні трансферти - 103 млн. 491 тис. 755 грн.;
  • Доходи від операцій з капіталом - 9 млн. 318 тис. 027 грн.;
  • Цільові фонди - 5 млн. грн.

До загального фонду надійшло 496 млн. 039 тис. 792 грн., що становить 101,8% до плану. З них:

  • Податок та збір на доходи фізичних осіб - 279 млн. 918 тис. 773 грн. (56,4 %);
  • Податок на майно - 45 млн. 185 тис. 568 грн. (9,1 %);
  • Єдиний податок - 50 млн. 289 тис. 586 тис. (10,1 %);
  • Інші податки та збори - 25 млн. 195 тис. 566 грн. (5,1 %);
  • Міжбюджетні трансферти - 95 млн. 450 тис. 299 грн. (19,2%), з них: субвенцій  з державного бюджету - 93 млн. 045 тис. 985 грн., субвенцій з місцевого бюджету - 2 млн. 404 тис. 314 грн.

До спеціального фонду надійшло 49 млн. 824 тис. 672 грн. Зокрема: 

  • власних надходжень бюджетних установ - 27 млн. 066 тис. 316 грн., з них благодійних внески, гранти та дарунки - 19 млн. 905 тис. 267 грн.;
  • екологічний податок - 380 тис. 406 грн.;
  • грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища - 18 тис. 466 грн.;
  • кошти від відчуження майна - 3 млн. 126 тис. 118 грн.;
  • кошти від викупу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності, передбачених пунктом 61 розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України - 6 млн. 191 тис. 909 грн.;
  • до цільового фонду громади надійшло 5 млн. грн.;
  • міжбюджетних трансфертів надійшло 8 млн. 041 тис. 457 грн., в тому числі: субвенцій  з державного бюджету - 5 млн. 516 тис. 662 грн., субвенцій з місцевого бюджету - 2 млн. 524 тис. 795 грн.

Видаткова частина бюджету Глобинської міської територіальної громади  виконана на 576 млн. 769 тис. 040 грн:

  • по загальному фонду – 475 млн. 584 тис. 360 грн., що становить 94,4% до плану;
  • по спеціальному фонду – 101 млн. 184 тис. 680 грн. (в тому числі: інші джерела власних надходжень - 5 млн. 095 тис. 237 грн.; плата за послуги бюджетних установ - 22 млн. 447 тис. 548 грн.). 

За функціональною ознакою кошти загального та спеціального фонду бюджету спрямовані на галузі: 

  • Освіти - в сумі 240 млн. 434 тис. 178 грн.;
  • Державного управління - 72 млн. 866 тис. 959 грн.;
  • Охорони здоров’я - 40 млн. 733 тис. 527 грн.;
  • Культури і мистецтва - 20 млн. 662 тис. 454 грн.;
  • Соціального захисту та соціального забезпечення - 39 млн. 647 тис. 757 грн. (в т.ч. одноразова грошова допомога військовослужбовцям на забезпечення та придбання спорядження – 2 млн. 670 тис. грн., одноразова грошова допомога військовослужбовцям на лікування -1 млн. 287 тис.  грн.);
  • Житлово-комунального господарства - 64 млн. 443 тис. 141 грн.;
  • Фізичної культури і спорту - 5 млн. 802 тис. 706 грн.;
  • Інші видатки - 53 млн. 119 тис. 403 грн. (в т.ч.:  заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха (в т.ч. ремонт та облаштування захисних споруд)  - 9 млн. 269 тис. 600 грн., заходи та роботи з мобілізаційної підготовки місцевого значення та територіальної оборони -1 млн. 495 тис. 100 грн);
  • Міжбюджетні трансферти - 39 млн. 058 тис. 915 грн. (в. т.ч. субвенції силам безпеки та оборони – 11 млн. 263 тис. грн.).

За економічною ознакою кошти загального та спеціального фонду бюджету спрямовано на: 

  • заробітну плату та нарахування для працівників бюджетних установ - 295 млн. 496 тис. 768 грн.;
  • продукти харчування – 8 млн. 666 тис. 996 грн.;
  • оплату комунальних послуг та енергоносіїв - 22 млн. 294 тис. 808 грн.;
  • поточні трансферти – 107 млн. 935 тис. 689 грн.;
  • соціальне забезпечення - 8 млн. 523 тис. 491 грн.;
  • капітальні видатки – 84 млн. 831 тис. 367 грн.;
  • інші видатки - 49 млн. 019 тис. 921 грн.

Після бюджетної тематики Станіслав Джусь зупинився на питанні впровадження в громаді заходів з енергозбереження та переходу до альтернативних джерел енергії. В умовах постійного зростання вартості енергетичних ресурсів, а також внаслідок відкритої військової агресії російської федерації витрати на оплату енергоносіїв у структурі бюджету невпинно збільшуються. Зменшити залежність від традиційних енергоресурсів, оптимізувати бюджетні витрати та забезпечити енергетичну стабільність громади дозволить впровадження відновлюваних джерел енергії. Так, у Глобинській громаді розпочато масштабний проєкт розвитку Полтавської вітроелектростанції (ВЕС) потужністю 650 МВт. Наразі завершено розробку Детального плану території, триває етап проходження стратегічної екологічної оцінки (СЕО), визначено земельні ділянки площею 202 га, які передані в оренду інвестору, а також ведеться процес викупу земельних ділянок у приватних осіб. Ключовим напрямком у цьому процесі є й будівництво фотоелектричної станції потужністю 2 МВт у Глобиному. Введення в експлуатацію цієї станції сприятиме підвищенню енергоефективності громади, зниженню витрат на електроенергію та зменшенню шкідливого впливу на довкілля.

Підбиваючи підсумки минулого року, міський голова також детально зупинився на досягненнях в соціально-економічному розвитку, реалізації проєктів у сфері інфраструктури, медицини, освіти, культури та благоустрою. Результати роботи презентувалися у вигляді фото, графіків та діаграм, що дозволило наочно оцінити розвиток громади (детальніше про це можна ознайомитися тут:

https://globynska-gromada.gov.ua/news/1740140571/).

Підсумовуючи, Станіслав Васильович подякував депутатському корпусу, заступникам, старостам, керівникам структурних підрозділів та комунальних установ, закладів, підприємств, місцевим  аграрним та промисловим підприємствам, середньому та малому бізнесу, інвесторам та іноземним партнерам, всім платникам податків за підтримку та активну участь у житті громади. У тісній взаємодії з усіма суб’єктами господарювання вдалося не тільки планувати, а й втілювати задумане в реальність, виконувати на місцевому рівні делеговані державою повноваження, забезпечувати життєдіяльність всіх галузей та розвивати громаду. Особливої подяки у цей непростий час заслуговують Збройні Сили України – завдяки мужнім захисникам і захисницям наша громада має можливість працювати та розвиватися, бути впевненою у завтрашньому дні та мирному майбутньому.

Міський голова також відповів на запитання нечисленних представників громадськості, які знайшли час та бажання для спілкування. Зокрема, говорили про благоустрій, функціонування сміттєзвалищ, незаконну вирубку зелених насаджень, утримання безхазяйних будівель, підтримання комунікацій з жителями сільських населених пунктів та ін. По завершенні обговорення міський голова Станіслав Джусь дав доручення керівникам відповідних структурних підрозділів вивчити проблемні питання та надати пропозиції щодо їх вирішення.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень