ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА В ГРОМАДІ: РІВНІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ КОЖНОЇ ДИТИНИ
У Глобинській громаді всі учасники навчального процесу мають рівний доступ до освіти, включаючи дітей з особливими освітніми потребами.
На сьогодні інклюзивні класи функціонують в 11 закладах загальної середньої освіти, а інклюзивні групи – в 9 закладах дошкільної освіти. Це свідчить про системний підхід до впровадження інклюзії на всіх рівнях освітнього процесу. Загалом, у громаді діє 41 інклюзивний клас, де навчається 54 дитини, та 19 інклюзивних груп у дошкільних закладах, що охоплюють 34 вихованців.
Важливим аспектом впровадження інклюзії є узгоджена співпраця між комунальною установою «Глобинський інклюзивно-ресурсний центр» (ІРЦ), закладами освіти та батьками дітей з особливими освітніми потребами. Важливо зазначити, що для кожного такого учня чи вихованця розробляється Індивідуальна програма розвитку (ІПР). Ця програма, створена командами психолого-педагогічного супроводу та узгоджена з батьками, враховує висновок ІРЦ та забезпечує індивідуалізацію навчання, визначає потребу в адаптації чи модифікації навчального матеріалу, а також у додаткових допоміжних засобах.
Триває активна робота над створенням комфортних та адаптованих умов для всіх учнів. У закладах освіти громади облаштовуються ресурсні кімнати, створюються простори, що призначені для гармонізації психоемоційного стану, психологічного розвантаження та надання індивідуальних або групових психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять.
Запорукою якісного інклюзивного навчання є кваліфіковані педагогічні працівники, асистенти вчителів та вихователів. Окрім того, для 17 учнів з особливими освітніми потребами організовано зручне та безпечне підвезення до місця навчання та додому. Транспортні маршрути розроблені з урахуванням місця проживання кожної дитини, що забезпечує своєчасний та комфортний доступ до освітнього процесу.
Для учнів Великокринківського ліцею, за підтримки місцевого бюджету, було придбано 10 сучасних планшетів на загальну суму 105 800 грн. Ці технічні засоби сприяють створенню інклюзивного освітнього середовища, адже мають навчальні матеріали та завдання, що враховують індивідуальні потреби учнів з особливими освітніми потребами.
З метою забезпечення безпеки та інклюзивності в укритті Глобинського ліцею №5 встановлено похилий підйомник та облаштовано спеціалізовані туалети для маломобільних осіб на загальну суму майже 385 тисяч гривень. В укритті Пирогівського ліцею проведено поточний ремонт з облаштуванням другого евакуаційного виходу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп вартістю понад 950 тисяч гривень. Вказані роботи проводилися за рахунок коштів бюджету громади.
Розвиток інклюзивної освіти в Глобинській міській територіальній громаді – це безперервний процес, який вимагає постійної уваги, вдосконалення та співпраці між усіма учасниками освітнього процесу. Незважаючи на виклики сьогодення, забезпечення рівних можливостей для здобуття якісної освіти, є головним пріоритетом у побудові справедливої та гуманної громади, де кожна дитина відчуває себе потрібною, цінною та здатною досягати найвищих вершин.